دستگاهای برتر اعلام حریق

دراین مقاله دستگاهای برتر اعلام حریق از ایمن تک قصد داریم شما را با سیستم اعلام و اطفاء حریق و سپس با بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق از خطراتی که همواره تأسیسات و صنایع مختلف در معرض آن قرار دارند، آتش‌سوزی و خسارات ناشی از آن است. خسارات جانی و مالی ناشی از حریق به قدری بالاست که سرمایه‌گذاری های بزرگی را در جهت مقابله با حریق و کاهش خسارات ناشی از آن انجام میگیرد.همچنین میتوانید برای خرید دستگاهای اعلام حریق در ایمن تک از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

از آن‌جایی که جمعیت زیادی افراد در فضاهای شهری و ساختمان‌ها متمرکز شده است، آتش‌سوزی در این مکانها نیز تهدید بزرگی برای جان و مال افراد محسوب می‌شود. به عنوان مثال، برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی و تجاری، در زمان وقوع آتش‌سوزی محلی بسیار نا ایمن میباشد. در واحدهای صنعتی نیز آتش‌سوزی خسارات جانی و مالی شدیدی به دنبال دارد. پس وجود سیستم های اعلام و اطفاء حریق استاندارد در چنین فضاهایی نقش بسزایی در کاهش تلفات جانی و مالی خواهد داشت.

کشور ایران در صنعت سیستم های اعلام حریق در حال تولید و ارائه خدمات می باشد. به دلیل حوادث سنگین و تاسف آور، نصب اعلام حریق در ساختمان سازی را به یک بخش ضروری و الزامی در مقررات ملی ساختمان تبدیل شده است. در دهه اخیر، در تمام شهر های ایران ساختمان های نوساز از این قانون پیروی می کنند.

سیستم اعلام و اطفاء آتش حریق چیست؟

سیستم اعلام و اطفا حریق از چندین قطعه الکترونیکی و هوشمند ساخته شده است که در صورت بروز نشتی گاز و یا آتش سوزی به وسیله سنسور هایی که در آن میباشد از وقوع حادثه باخبر شده و با به صدا در آوردن آژیر ها هشدار های لازم را به افراد میدهد.

بعد از آگاه سازی افراد این سیستم هوشمند به حفاظت از جان و اموال ساکنین پرداخته و با اقدامات خاص مانع از گسترش بیشتر حریق می شود. در عصر کنونی در بیشتر ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و صنعتی از سیستم اعلام حریق و سیستم اطفا حریق استفاده می شود. زیرا این سیستم با توجه به نوع عملکردی که دارد، مانع از تلفات جانی می شود و خسارت های ناشی از آتش سوزی را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. به همین دلیل وجود چنین وسیله ای در هر ساختمان ضروری است.

بنابراین سیستم‌های اطفا کننده‌ی حریق برای خاموش کردن یا سرکوب کردن آتش در سریع‌ترین زمان ممکن نصب می‌شوند. یک سیستم اطفا حریق برای خاموش کردن آتش از طریق استفاده از یک عامل اطفا حریق مانند آب، فوم یا عامل شیمیایی ساخته شده است. این سیستم‌ها به طور معمول با اجزایی طراحی می‌شوند تا عواملی مانند گرمای شدید، دود یا آتش را شناسایی کرده و پاسخ را تحریک کنند.

تفاوت سیستم اعلام و اطفاء حریق

سیستم‌های تشخیص حریق با تشخیص هرچه سریع‌تر حریق، امکان تخلیه‌ ایمن افراد از محل را فراهم نموده تا واکنش سریع برای خاموش کردن آتش فراهم شود. با یک سیستم تشخیص حریق یا سیستم اعلام حریق مناسب، میزان خسارت جانی و مالی از حریق تا حد قابل‌ توجهی کاهش می یابد.

معرفی سیستم تشخیص حریق

سیستم‌ های تشخیص حریق الکترونیکی معمولاً با آلارمها کار میکنند تا به محض تشخیص حریق و یا نشانه‌های حریق، با آژیر یا آژیر فلاشر افراد را مطلع میسازند. با این عمل هشدار آتش‌سوزی را به ساکنان ساختمان می‌دهد و می‌تواند اطلاعاتی در مورد محل آتش‌سوزی نیز در اختیار نیروهای آتش‌نشانی بدهد تا روند کنترل و اطفا حریق تسریع گردد.

حفاظت در برابر آتش چیست؟

سیستم حفاظت از آتش، هدف محافظت از ساکنان ساختمان و به حداقل رساندن آسیب ناشی از حریق میباشد. هدف اصلی این است که بهترین راه ممکن برای تخلیه‌ ایمن و کاهش آسیب به تجهیزات فراهم گردد و باعث کاهش زمان خرابی و هزینه‌های ‌ تعمیر تجهیزات میگردد.

انواع سیستم حفاظت از آتش

سیستم اطفا حریق به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم می شود.

 

۱- فعال

این سیستم ها به طور فعال به مبارزه با حریق و اعلام زنگ هشدار کمک می‌کنند و یا اسپرینکلرها را برای متوقف کردن آتش پیش از خارج از کنترل شدن آن فعال می‌کنند.

۲- غیرفعال

دراین سیستم ها شامل طراحی‌هایی مانند دیوارها و تکیه‌گاه‌های سازه‌ای برای به حداقل رساندن اشتعال‌پذیری و انتشار دود میباشد.

دراین سیستم غیرفعال یا پسیو، علاوه بر جلوگیری از گسترش آتش،به حفظ یکپارچگی ساختار ساختمان نیز کمک می‌کنند.

 

آریاک

سیستم اعلام حریق آریاک یکی از انواع بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق میباشد که با بیش از ۳۰ سال سابقه و پیشرو در صنعت ایمنی مشغول به فعالیت میباشد.

 

شرکت زیتکس

یکی از معتبرترین و بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق ایرانی میباشد. زیتکس اولین برند ایرانی است که توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مورد تایید و صلاحیت قرار گرفته است. زیتکس همچنین گواهی‌نامه و تاییدیه‌های اروپایی و بین‌المللی زیادی را نیز کسب کرده است.

شایسته آتش پاد

شرکت شایسته آتش پاد با استفاده از مدرن ترین و در عین حال اقتصادی ترین تجهیزات اعلام حریق و همچنین استفاده از علمی ترین و پیشرفته ترین متد، جهت کاهش عوارض ناشی از آتش سوزی از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت در زمینه سیستمهای اعلام حریق در اصفهان نمود و در سال ۱۳۹۸ با نام شایسته سازان آتش پاد با مسولیت محدود و به شماره ثبت ۲۰۷۵ تاسیس گردید.

 

شرکت سنس

سنس نام تجاری ثبت شده شرکت فن آوری سانا پژوهش گستر می باشد که محصولات خود را با این نام به بازار عرضه میکند. این شرکت از سال ۱۳۸۷ فعالیت خودرا آغاز نموده است. فعالیت این شرکت در زمینه تولید و توزیع سیستمها و تجهیزات الکترونیک اعلان حریق و ایمنی میباشد.

شرکت دژ صنعت

با توجه به خطراتی که همواره تأسیسات و صنایع مختلف در معرض آن میباشند، آتش‌سوزی و خسارات ناشی از آن می‌باشد. خسارات جانی و مالی ناشی از حریق به قدری بالاست که کارخانجات مختلف، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بیمه و… را بر آن داشت که سرمایه‌گذاری های بزرگی را در جهت مقابله با حریق و کاهش خسارات ناشی از آن انجام دهند.

شرکت ایمنی و مهندسی آترون

آتش‌سوزی یکی از خطرناکترین پدیده هایی است که خسارات جانی و مالی عمده ای را به وجود می‌آورد و بر طبق تجربیات حاصل شده در سالهای گذشته خطری مهم برای کلیه مراکز صنعتی، خدماتی، آموزشی، درمانی و تجاری است. شرکت ایمنی و مهندسی آترون ، تامین کننده و مجری سیستم های اعلام و اطفاء حریق مشغول به فعالیت میباشد.

 

آرکا ایتوک (آرکا فایر)

شرکت ارکا ایتوک حریق با برند تجاری Arka Fire از زمان تأسیس در سال ۱۳۹۵ درحال فعالیت میباشد. این شرکت توانسته بهترین راه حل ها را برای مشتریان خود ارائه دهد.

 

ماهان گستر همگام

یکی دیگر از بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق که میخواهیم معرفی نماییم، شرکت ماهان گستر همگام از سال ۱۳۷۸ در زمینه خدمات رسانی ایمنی و آتش نشانی شروع به فعالیت کرده است.

 

گروه صنعتی بستانچی

گروه صنعتی بستانچی را میتوان یکی از بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق درایران نامید که با تکیه بر توان تمامی کارشناسان خود و با هدف توسعه واحد های فنی، مهندسی، بازرگانی و همچنین دستیابی به بازار های بین المللی شروع به فعالیت نموده است.

 

سـاختـار انـرژی ژرف (AES)

شرکت ساختار انرژی ژرف فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ در زمینه سیستم های اطفاء و اعلام حریق و همچنین تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی آغاز نموده است و توانسته جزء یکی ازبهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق درایران باشد.

انواع سیستم اطفا حریق | بهترین شرکت اعلام و اطفاء حریق
۱- دستی

خاموش کننده های پودر (پودر خشک، پودر خشک شیمیایی، پودر تر شیمیایی) دراین سیستم به یک نیروی انسانی جهت خاموش کردن شعله های آتش نیاز است و به صورت خودکار هیچ گونه عملکردی وجود ندارد. از نمونه این نوع وسیله، کپسول های آتش نشانی می باشد که تا حدودی با آن آشنا هستیم.

کپسول های آتش نشانی نیز با توجه به نوع آتش سوزی و اینکه در کدام کلاس قرار دارند، متفاوت است.

 

انواع کپسول های آتش نشانی عبارتند از :

خاموش کننده دی اکسید کربن (CO2)
خاموش کننده های حاوی ترکیبات هالوژنه
خاموش کننده های حاوی کف
۲- اتوماتیک

به هیچ گونه نیروی انسانی نیاز ندارد و بطور اتومات عمل می کند. سنسور های موجود در این سیستم در صورت تشخیص آتش سوزی سریعا عمل میکند و به طور اتومات اقدامات لازم جهت جلوگیری از پیشروی آتش سوزی را انجام می دهند.

انواع سیستم ها ی اطفاء حریق اتوماتیک
آبی
گازی
پودری (آیروسل)
فوم
مه یا پودر آب (Water Mist)
ورتکس Vortex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 54