راهنمای اصول اولیه اعلام حریق

سیستم اعلام حریق بخش مهمی از ایمنی و آتش سوزی ساختمان و ساکنان آن است. عملکردهای زیادی وجود دارد که توسط سیستم اعلام حریق انجام می شود و ممکن است همه اینها برای شخصی که تازه به زنگ هشدار آتش می پردازد کمی گیج کننده باشد، بنابراین تصمیم گرفتم یک راهنمای تصویری برای اصول اولیه اعلام حریق ایجاد کنم. هدف ایمن تک به اشتراک گذاری آن راهنمای تصویری و بحث در مورد برخی از اجزا و عملکردهای اصلی یک سیستم اعلام حریق است پس با ما در این مقاله از ایمن تک همراه باشید

fireAlarmBasics IMENTAK

FACU – واحد کنترل اعلام حریق

واحد کنترل اعلام حریق با نظارت بر تمامی ورودی ها و کنترل تمامی خروجی ها به عنوان مغز سیستم اعلام حریق عمل می کند. برخی ممکن است از این به عنوان پانل کنترل اعلام حریق یا پانل اعلام حریق نیز یاد کنند. انواع مختلفی از شرایطی که در واحد کنترل اعلام حریق مشاهده می شود عبارتند از Alarm، Supervisory و Trouble، این شرایط همچنین می تواند منجر به ارسال سیگنال به ایستگاه نظارت شود.

هشدار – وضعیت هشدار به این معنی است که یک تهدید فوری برای زندگی، اموال یا ماموریت وجود دارد. نمونه‌ای از این امر می‌تواند یک آشکارساز دود باشد که سیگنالی را به واحد کنترل اعلام حریق ارسال می‌کند مبنی بر وجود دود، که به سرنشینان هشدار می‌دهد تا تخلیه شوند.

 

مشکل – وضعیت مشکل به این معنی است که یک مشکل یا نقص در سیستم اعلام حریق وجود دارد. یک مثال می تواند شکست در مدار دستگاه شروع کننده باشد. این به عنوان یک سیگنال مشکل در واحد کنترل نشان داده می شود.

 

نظارت – شرایط نظارتی به معنای وجود مشکل در سیستم، فرآیند یا تجهیزاتی است که توسط واحد کنترل اعلام حریق نظارت می شود (برای اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید). یک نمونه از این حالت بسته شدن شیر سیستم آبپاش است که به عنوان یک سیگنال نظارتی روی واحد کنترل نشان داده می شود. در اینجا شما میتوانید برای اطلاعت بیشتر با متخصصین ایمن تک تماس حاصل فرمایید.

 

شروع

راه اندازی سیستم اعلام حریق شامل کلیه دستگاه ها و مدارهایی است که سیگنالی را به اعلام حریق ارسال می کنند تا وضعیت فضای حفاظت شده یا وجود آتش سوزی را فراهم کنند. دستگاه‌های راه‌اندازی شامل آشکارسازهای گرما، آشکارسازهای دود، سوئیچ‌های جریان آب، دستگاه‌هایی که به صورت دستی فعال می‌شوند و سوئیچ‌های فشار هستند، اما محدود به آن‌ها نیستند. بسته به سیستم، سیگنال یک دستگاه آغازگر می تواند یک وضعیت هشدار یا یک وضعیت نظارتی ایجاد کند. بر اساس نوع آشکارسازها و واحد کنترل اعلام حریق، سیگنال ها را می توان از طریق یک مدار دستگاه آغازگر (IDC) برای سیستم های معمولی، یا یک مدار خط سیگنال (SLC) برای سیستم های آدرس پذیر ارسال کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شروع اعلام حریق، به این مقاله که ما ایجاد کردیم نگاهی بیندازید تا عمیق تر در مورد شروع اعلام حریق غواصی کنید.

Initiation IMENTAK

نظارت

می توان از سیستم اعلام حریق برای نظارت بر وضعیت سایر سیستم ها، فرآیندها یا تجهیزاتی که با ایمنی ساختمان و آتش سوزی مرتبط هستند و همچنین برای مأموریت ساختمان بسیار مهم هستند، استفاده کرد. نظارت می تواند شامل اما نه محدود به دریچه های سیستم های حفاظت حریق باشد، سایر سیستم های حفاظت حریق مانند سیستم های سرکوب هود آشپزخانه، دمای اتاق شیر یا مخزن ذخیره سازی، و مسائل مربوط به وضعیت پمپ آتش نشانی در این سیستم ها سیگنالی را به واحد کنترل اعلام حریق ارائه می کند. از طریق یک مدار دستگاه آغازگر (IDC) برای سیستم‌های معمولی، یا یک مدار خط سیگنال (SLC) برای سیستم‌های آدرس‌پذیر و شرایط نظارتی را در واحد کنترل اعلام حریق ایجاد می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نظارت بر اعلام حریق.

supervision IMENTAK

قدرت

مهم است که یک سیستم اعلام حریق با قدرت قابل اعتماد ارائه شود تا بتواند در هر شرایط اضطراری کار کند. برای بررسی عمیق‌تر منابع تغذیه اعلام حریق از جمله محاسبات باتری، با ما همراه باشید تا نگاه دقیق تر بیندازید

 

قدرت اولیه

نیروی اولیه سیستم اعلام حریق را می توان توسط ابزار الکتریکی، یک ژنراتور موتور محور (این یک ژنراتور آماده به کار نیست، اما یک ژنراتور سایت است که الزامات موجود را برآورده می کند) تأمین می کند. و سیستم ذخیره انرژی یا سیستم تولید همزمان.

 

قدرت ثانویه

برق ثانویه سیستم اعلام حریق را می توان از طریق باتری های با اندازه مناسب، باتری ها و یک ژنراتور آماده به کار یا یک سیستم ذخیره انرژی تامین کرد.

power IMENTAK

اطلاع

یک سیستم اعلام حریق قادر است برای هشدار به سرنشینان و در برخی موارد نیروهای اضطراری محل، اعلان ارائه دهد. اطلاع رسانی از طریق دستگاه های اطلاع رسانی قابل مشاهده و شنیداری ارائه می شود. اعلان قابل مشاهده معمولاً از طریق بارق ارائه می شود، و اعلان شنیداری توسط بلندگوها که می توانند زنگ ها و سیگنال های صوتی متفاوتی را ارائه دهند یا بوق ها که فقط می توانند یک آهنگ را ارائه دهند، ارائه می شود. واحد کنترل اعلام حریق سیگنال را از طریق یک مدار دستگاه اعلان (NAC) به دستگاه های اطلاع رسانی می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اعلان اعلام حریق، به سایت ما (ایمن تک)که در مورد موضوعن کختلف مقاله گذاشته ایم نگاهی بیندازید.

notification IMENTAK

توابع کنترل اضطراری

واحد کنترل اعلام حریق را می توان برای کنترل عملکرد سیستم های دیگر مانند فراخوان آسانسور، درب بسته، سیستم های کنترل دود و غیره استفاده کرد. رایج ترین روشی که اعلام حریق می تواند این کار را انجام دهد، استفاده از مدار کنترل و رله است. برای اطلاعات بیشتر در مورد عملکردهای کنترل اضطراری اعلام حریق.

ارتباط با ایستگاه نظارت

ایستگاه‌های نظارتی بر محل نظارت می‌کنند و شامل خدمات ایستگاه مرکزی، ایستگاه‌های نظارت اختصاصی و ایستگاه‌های نظارت از راه دور می‌شوند. روش ارتباطی با آن ایستگاه های نظارتی با روش های ارتباطی نشان داده شده در زیر انجام می شود. بر اساس انواع سیگنال های دریافتی از واحد کنترل اعلام حریق و نوع ایستگاه نظارت، ایستگاه نظارت ممکن است به نیروهای اضطراری هشدار دهد یا یک سرویس دونده را برای رفع مشکل به وضعیت نظارتی اعزام کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایستگاه های سیگنالینگ و نظارت خارج از محل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − = سه