کپسول آتش نشانی برای ماشین

در این مقاله از ایمن تک درباره کپسول آتش نشانی برای ماشین به تمامی سوالات شما پاسخ داده ایم ، پس تا انتهای مقاله همراه با ایمن تک باشید و همچنین اگر سوالی در ذهن شما باقیماند میتوانید با تکنسین های ایمن تک بصورت رایگان مشاوره داشته باشید ، کافی است با ما تماس بگیرید .کپسول آتش نشانی مناسب خودرو چه کپسولی است؟ برای ماشین چه کپسولی بگیرم؟ در این مقاله به هرآنچه که نیاز است قبل از خرید کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو خود بدانید می‌پردازیم. و خواهیم دانست بهترین کپسول آتش نشانی خودرو چه ویژگی هایی دارد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا بتوانید کپسول آتش نشانی مناسب خودرو خود را تهیه نمایید.

همچنین میتوانید لوازم اطفای حریق را در ایمن تک مشاهده کنید و بر حسب نیاز خود خرید انجام دهید.

ویژگی های کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید چند خصوصیت داشته باشد:

بر حسب استاندارد جهت خودروهای سبک و سنگین از یک کیلو تا چهار کیلو است.

کپسول آتش نشانی در خودرو در فضای مشخص و قابل دسترس گذاشته شود تا در مواقع استفاده از آن دسترسی راحتی به آن باشد.

بدنه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو میبایست در عین مقاوم بودن سبک هم باشد.
یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو داشته باشد.
استاندارد و مورد تایید سازمان آتش نشانی باشد.

آشنایی با کاربرد کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو یکی از وسایل و تجهیزات ایمنی ضروری در هر وسیله نقلیه است. کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو یک وسیله ایمنی لازم و ضروری است که از جان و مال شما در مواقع اضطراری محافظت می‌نماید.

در خودرو ها مواد اشتعال‌زایی مانند بنزین، اجزای پلاستیکی، روغن و غیره وجود دارند که با یک نقص ساده ممکن است دچار حریق شوند. خرابی‌های الکتریکی یا مکانیکی باتری خودرو، مشکلات مربوط به صندلی‌های گرم شده، سیستم گرمایشی یا لوازم جانبی پس از فروش ؛ گرم شدن بیش از حد موتور؛ و نشت روغن موتور، مایع خنک کننده، یا سیستم انتقال قدرت، فرمان برقی، یا روغن ترمز. در این گونه موارد با استفاده از رعایت نکات ایمنی می‌توان اقدام به موقع انجام داد.

علت های حریق در خودروها شامل نشت سوخت اتومبیل، چکه کردن مایعات درون ماشین، اشکال در سیم کشی ماشین، نقص در طراحی ماشین، تصادفات، داغ شدن بیش از حد موتور خودرو است.

تعداد آتش سوزی‌های سالانه وسایل نقلیه موتوری در جهان بسیار بیشتر از تصور شماست.

با توجه به خطر، رانندگان باید سرمایه گذاری در یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را در نظر بگیرند. ( چون هر چه بیشتر فکر کنیم، میبینم که تهیه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو بیشتر و بیشتر به سرمایه گذاری نزدیک است تا هزینه )

کپسول آتش نشانی برای خودرو به صاحبان وسایل نقلیه شخصی آرامش خاطر می‌بخشند – از اموال شما محافظت می‌کنند و در بعضی موارد جان شما را نجات می‌دهند.

نوع خاموش کننده اتومبیل مورد نیاز به خطر خاص آتش سوزی بستگی دارد.

آشنایی با پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو

پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو در کمتر از ۱۰ دقیقه و بدون ایجاد هیچگونه سوراخی نصب می‌شود. بدنه نگهدارنده از جنس استیل است که مقاومت بالایی دارد و دوام آن زیاد است. پیچ و مهره های استفاده شده در پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو از فولاد ضد زنگ است. پوشش سطحی آن از جنس الکتروفورتیک است که در برابر ضربات مقاومت بالایی دارد. نگهدارنده از یک براکت و تسمه محکم و پایه ایمنی تشکیل شده است. پین فلزی نگهدارنده از تخلیه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو هنگام تصادفات یا شل شدن آن جلوگیری می‌کند. پایه های فلزی به کار رفته در این وسیله بسیار محکم و قابل اطمینان هستند.

بهترین کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو کپسول هایی هستند که از پودر خشک یا ABC تشکیل شده است. زیرا این نوع مواد می‌توانند حریق ناشی از انواع مواد پلاستیکی درون خودرو یا مایعاتی مثل بنزین و گازوئیل را خاموش کنند. نوع دیگری از کپسول آتش نشانی مناسب خودرو از جنس فوم است. این نوع کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو ممکن است در اثر کاهش دما دچار یخ زدگی شود. بنابراین سازمان آتش نشانی توصیه می‌کند بیشتر از کپسول هایی که با پودر خشک تولید شده‌اند، استفاده نمایید.

بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو نیمه سنگین و وانت ها کپسول های ۲ تا ۳ کیلویی است. برای کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین بسته به باری که حمل می‌کنند و اندازه آنها، کپسول هایی در حجم ۶ تا ۱۲ کیلو که از پودر خشک و گاز تشکیل شده اند، توصیه می‌گردد.

آیا کپسول آتش نشانی برای خودرو ایمن است؟

در صورت نگهداری و ایمن سازی مناسب و داشتن نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو مناسب، یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو، کاملا ایمن است. همچنین می‌تواند سطح ایمنی راننده و سرنشینان را افزایش دهد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از یک خاموش کننده BC Dry Powder با ظرفیت 1 تا 2 کیلوگرم استفاده کنید و آن را در زیر صندلی، بند دار قرار دهید.

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو قابل حمل یک انتخاب ایمنی هوشمند است. آتش سوزی وسایل نقلیه موتوری به دلیل پیچیدگی سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی وسایل نقلیه غیرمعمول نیست، نیازی به گفتن نیست که پتانسیل احتراق روغن یا سوخت وجود دارد. برخی از دلایل عمده آتش سوزی شامل نقص در طراحی خودرو مانند مسائل الکتریکی، نشتی در مخزن سوخت و باتری‌های معیوب است.

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را در کجا قرار دهید؟

بهترین مکان برای کپسول آتش نشانی مناسب خودرو کف، درست زیر صندلی مسافر است. دسترسی از صندلی راننده آسان است.

انواع کپسول های آتش نشانی به ویژه کپسول آتش نشانی مناسب خودرو
کپسول‌های آتش نشانی بر اساس نوع آتش سوزی که از عهده آن برمی آیند دسته بندی می‌شوند.

آتش سوزی ها در پنج نوع مختلف طبقه بندی می‌شوند که وسایل نقلیه موتوری برای سه نوع از آنها در معرض خطر خاص هستند:

آتش سوزی‌های کلاس A: این گروه از آتش سوزی که از کم خطرترین گروه ها تشکیل شده است، توسط مواد قابل احتراق مانند چوب، پارچه، کاغذ و زباله ها ایجاد می‌شود.
آتش سوزی‌های کلاس B : در اثر مایعات قابل اشتعال مانند بنزین، چربی، رنگ و غیره ایجاد می‌شود. اینها آتش سوزی‌های پر خطر است. اگر بلافاصله مهار نشود، می‌توانند به سرعت آسیب قابل توجهی به وسیله نقلیه برسانند و کشنده باشند.
آتش سوزی‌های کلاس C : شامل اجزای الکتریکی انرژی پذیر است. “انرژی” به این معنی که آنها توسط یک منبع تغذیه تأمین می‌شوند. آتش سوزی‌های الکتریکی در بسیاری از نقاط جهان به عنوان کلاس E شناخته می‌شوند، از جمله در اروپا، استرالیا و آسیا.
حروف نشان دهنده کلاس در هر کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو همراه با شماره‌های قبلی ذکر شده است، به ترتیب نشان می‌دهد که یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو می‌تواند طبقه خاصی از آتش را خاموش کند و چقدر در انجام آن موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = نُه